Jan 24, 2011

Bye-bye Nikko Hotel ( Part 1 )

Gud morning beb..now jam pukul 03:38am, hari ni last aku kerja shift malam...tetiba tengok hari ni semua building warna putih, oh baru sedar tinggal 6 hari je lagi aku kat Nikko Hotel, after 14 years kat Malaysia ini Nikko Hotel bertapak then will be Intercontinental Hotel..one world new brand for our Hotel, hope lebih baik, lebih maju, dapat baju lebih baik dan gaji pun lebih..hahaha...melelebih nampak?;D

Trivia kisah startingnya aku terjerumus kerja hotel ni bukannya aku belajar sampai dapat Diploma, Phd, Hons pengurusan perhotelan pun, ntah macam mana semasa aku shopping dengan kawan aku kat sebuah Mall ni aku terus apply kerja, then tak sangka esoknya aku diterima bekerja...rezeki mungkin..tapi nasib lah course yang aku amik dulu tak jauh beza, same industry lagi lah kiranya..tourism..hehe..nak wat cam ne kan? since itu hingga ke hari ini aku selesa bekerja dengan HOTEL..boleh gitu?hotel mania betul!!

So, sebelum aku nak mengundurkan diri sambung kerja, aku persembahkanlah atau nak refresh balik lah gambar-gambar lama tur kat uolls semua..mana yang kerja hotel tu memang akan tahu lah kehidupan, gaya dan mutu keungulan hotel mania kita orang ni...kalau bab berposing tu memang tak sah ye!! so layannnn...!! TAPI..ko orang layan yang separuh pic ni dulu..ti ada masa aku upload lagi story moly and pic yang lain ok?

Masa kerja kat hotel lama, Legend Hotel, KL start 2007 till 2009...a lots of sweet sour memory there..memula tu sebagai waitress jek..then after more than 2 years aku berenti kerja disebabkan aku dah penat kerja berdiri, dan KM dari rumah ketempat kerja agak jauh, makanya terpaksa aku beralah ke hotel lain...;D

Bersama Nikko Hotel KL starting Jan 2009,
My Lovely friend Aminor

My Lovely friend too..Romzi..

si HOT kathy and ita chanteks..;D


Kerja malam waktu New Year...last new year for Nikko Hotel..


Time New Year kerja malam masa ni..memang labahau gak rasanya..T_T
waktu ni sistem dah bertukar..pening gak gan sistem baru..but pastu ok jehhh..ok lah uolls,,ada kerja nak buat nih, so ada masa nanti aku story lagi k?stay tuned with me...;D

2 comments:

Mysunshine cake said...

salam

jemput join our giveaway & help Rumah Titian Ashraful Rohaniah..

Noury said...

Mysunshine Cupcakes : TQ..